Udělat reklamu, která zaujme a naláká, není vždy tak snadné, jak se zdá. Často se také stane, že může reklama pohoršit, či vyvolat negativní diskuzi a místo nových klientů tak získáte pouze odpůrce a špatné komentáře. Jak tedy udělat reklamu správně a čemu se naopak vyhnout?
Rozšiřte reklamu správným směrem
Základem je neutrácet za reklamu tam, kde je k ničemu, protože v takovém případě se jedná o vyhozené peníze. Položte si otázku: co nabízíte? Pro koho je to určeno? A kde se takový potencionální klient nejčastěji nachází? Reklamy cílené na mladší věkovou skupinu je nejvhodnější prezentovat na internetu, protože tam jak víme, tráví nejvíce času. Vlastní reklamu si můžete zdarma prezentovat například na instagramu, nebo facebooku. Co se dětí týče, jsou ideální televizní reklamy v době pohádek. Popřípadě můžete navázat spolupráci s dětským youtuberem, jejichž sledovanost je u dětí poslední dobou nejpopulárnější. Na starší lidi je vhodné zaměřit reklamu v časopisech, letácích a také v televizi a na vybraných rádio stanicích.
Podejte reklamu co nejefektivněji
Reklama by měla být krátká, aby lidi zaujala a nestačili se začít nudit. Je důležité správně zvolit oslovení a v pár větách shrnout všechny výhody produktu či služby. Čím profesionálněji video či obrázek působí, tím lépe. Pokud si s reklamou nevíte rady, raději oslovte profesionály. Například reklamní agentura Liberec nabízí jak grafické práce, tak i tvorbu webových stránek, správu sociálních sítí a produktové fotografie.
Dávejte si pozor na podání reklamy
Je důležité reklamou nikoho neurazit. Velmi negativně je hodnocen rasismus, homofobie, odsuzování životního stylu, nebo posuzování vzhledu druhých. Nabízíte-li například oblečení, používejte modelky různých postav a nejlépe i etnik.
Ačkoliv jste si jistí tím, že váš produkt je nejlepší na trhu, nikdy neshazujte konkurenci, a už vůbec ne konkrétně. Nepůsobí to profesionálně a můžete si tím přivolat velmi negativní hodnocení.
Dbejte na kvalitu svého produktu, služby a přístupu
Ano, reklamou jste si také sami. Tím jak jednáte s klienty, jaké zboží nabízíte a jak jste spolehliví. Negativní recenze na internetu často nedokáže přebít ani nejlepší reklama.
A nakonec – buďte originální
Reklamy, které jsou na stejné brdo brzy přestanou lidi zajímat a dokonce si k nim vytvoří úplnou averzi. Nabídnout něco nového, neotřelého, je nejlepší cestou, jak se prosadit na poli konkurence.