O existenci webů na internetu se u nás už dávno dobře ví. My lidé je známe, a pokud je neznáme, pak nejsme určitě uživateli internetu. Protože ti, kdo neznají weby, tyto nepoužívají, a nepoužívají je jenom ti, kdo se na internetu nevyskytují. Zato uživatelům internetu jsou tyto naprosto nezbytné, a pokud se chce někdo nějak prezentovat před světem, v žádném případě se bez nějakého neobejde.
Web je totiž takovým místečkem na internetu, které si může ten, kdo to potřebuje, uzpůsobit k obrazu svému, kam se dají uložit všemožná poselství, jež mají být sdělena světu, od nesmírně důležitých sdělení až po ty naprosto největší hlouposti. Každému co jeho jest.
Ti, kdo mají svůj web, pak mají naději na to, že si jich někdo někde všimne. A někdo si jich teoreticky i všimnout může. Ale jisté to určitě není, protože těch, kdo mají svůj web, je už tolik, že by prohlížení si jejich výtvorů spolehlivě zabralo všechen čas, který je nám lidem dán k životu. A to si pochopitelně nikdo nemůže dovolit.
A tak jsou některé weby hojně navštěvované a těší se zájmu veřejnosti. A byť reakce lidí nemusí být a vesměs ani nejsou stejné, i když se na obsah webů a weby samotné někdy reaguje i negativně, jsou tyto určitě lepší, než když se o člověku, který něco nabízí, vůbec nic neví.
Když se veřejnost nedozví o nějakém banálním webu kohosi, kdo nesehrává žádnou významnější roli a je tak v podstatě zbytečný, nevadí ani trochu, že nám takový web unikne. Ale důležité weby by se měly těšit návštěvnosti a zájmu. Což ale záleží především na jejich tvůrcích, bude-li tomu tak. Protože i na internetu záleží na kvalitě. A weby nejsou vždycky jedno a totéž, každý má něco skvělého, něco průměrného a často i něco špatného. A na tom pak záleží, jaké pozornosti se bude který web těšit. O čemž by vám mohli odborníci na optimalizaci pro internetové vyhledávače dlouho vyprávět.